فروش خانه با شرایط عالی در شهر آلانیا ترکیه

مارتین  که در کار ویدئو گرافی گردشگری تخصص دارد، در مورد ایران به خبرگزاری الجزیره می‌گوید: “دوست دارم بگویم که املاک در اطلاعات مردم جهان در مورد ایران ناکافی است و آنچه در خبرها در مورد ایران در خارج از این کشور می‌شنوید، همه واقعیت نیست. ایران در حال یک تغییر و تحول اساسی است و ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد. مهمان‌نوازی مردم این سرزمین، فرهنگ فروش خانه در  غنی و مناظر و دیدنی‌های فراوان موجود در این ایران، زمینه افزایش آلانیا  توریست را برای این کشور به همراه دارد.”

وی بر این باور است که این روزها صنعت توریسم در حال پیشرفت است املاک که این روند خصوصاً پس از انقلاب سال ۱۳۵۷و جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۸صورت پذیرفته است.

براساس آمار سازمان جهانی گردشگری پس از انتخابات در آلانیا ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۹۲ ، تعداد گردشگرانی که به این  کشور سفر می‌کنند خصوصاً پس از تبادلات هسته‌ای باقدرت های برتر جهان و برداشته شدن تحریم‌ها، افزایش چشمگیری داشته است. در سال گذشته ۵٫۲ میلیون توریست به ایران آمده‌اند که در طول زمان حضورشان در ایران به‌طور متوسط ۱٫۷۰۰ دلار هزینه کرده‌اند که چیزی بیش از ۸ میلیارد املاک دلار را برای اقتصاد ایران به همراه داشته است.

ایران ۱۹ مکان فرهنگی ثبت‌شده در لیست یونسکو UNESCO  دارد که بیشترین فروش میزان را در میان کشورهای خانه خاورمیانه به خود اختصاص داده است. این کشور با ۲۵۰۰ سال قدمت باقی‌مانده از خرابه‌های پرسپولیس (تخت جمشید)، بازارهای تاریخی موجود در شهرهایی چون آلانیا تهران و تبریز، گزینه‌های فراوانی را برای هر بازدیدکننده‌ای فراهم می‌آورد. لئو ونگ Leo Wong یکی از توریست‌هایی که به ایران سفرکرده است در مصاحبه‌ای با الجزیره از کافی نبودن مکان‌های اقامت توریست‌ها در ایران می‌گوید. او که اهل انگلستان است اخیراً به همراه همسرش  از شهرهایی املاک چون شیراز دیدن کرده است.

سرا، همسر لئو می‌گوید که بستگانش نگران سفر او به ایران بودند و شهر آلانیا شایعاتی چون جریانات تروریستی سبب نگرانی آن‌ها شده بود. سرا از بی‌دلیل بودن نگرانی‌های خانواده‌اش می‌گوید و اینکه هیچ‌کدام از ترس‌ها و نگرانی‌هایی که در خارج از کشور نسبت به ایران وجود دارد، واقعی نیست. مجتبی رحمانیان، مؤسس کمپانی سرویس‌ مسافرتی ایران Iran Travel Service که تورهای فراوانی را نیز  برنامه‌ریزی و هدایت می‌کند، در مورد املاک صنعت توریسم در ایران می‌گوید که این صنعت در ایران  به‌سرعت در حال رشد است و این توسعه پرسرعت نیازمند سرمایه گذاری های مهمی خصوصاً برای اقامت فروش خانه در آلانیا توریست‌هاست. او در مصاحبه با الجزیره به ساخت هتل‌های بیشتر خاصه هتل‌های ۵ ستاره اشاره کرد. از زمان برداشته شدن تحریم‌ها خطوط هوایی چون ایر فرانس و بریتیش ایرویز نیز پروازهایشان به ایران را از سر گرفته‌اند. اما رحیمیان نقاشی ساختمان هنوز هم بر این باور است که املاک شهر آلانیا زمانی که پای اقامت، خرید بلیت هواپیما و قطار پیش می‌آید، نقصان‌های قابل‌بررسی به چشم می‌خورد.

یکی دیگر از مشکلات توریست‌ها عدم امکان استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی است که آن‌ها را مجبور به حمل مقدار قابل‌توجهی وجه نقد می‌کند که این کار برایشان چندان مطلوب نیست. با تمام این موانع، رحیمیان از بیشتر و بیشتر شدن تعداد گردشگران در تورهایش املاک خبر می‌دهد. رحیمیان می‌گوید: “در سال گذشته بیشتر توریست‌ها از کشورهای استرالیا و آلمان بودند. بااین‌حال انبوهی از گردشگران از کشورهایی املاک چون ایتالیا، اسپانیا و حتی ایالات‌متحده آمریکا نیز  به چشم می‌خوردند. ” او می‌گوید ما حتی املاک یک زوج آمریکایی داشتیم که برای ماه‌عسل به ایران آمده بودند.

به‌منظور افزایش تعداد گردشگران، اخیراً به ۱۹۰ کشور جهان اجازه دریافت فروش ویزای ۳۰ روزه داده‌شده است. اگرچه گردشگران با ملیت‌های آمریکایی و بریتانیایی برای مسافرت به ایران حتماً باید تور لیدر داشته باشند و بدون داشتن تورلیدر مجاز به خانه سفر در داخل ایران نیستند.

رحیمیان درباره گردشگران آمریکایی می‌گوید: “به دلیل پیشرفت‌های سیاسی انجام آلانیا  پذیرفته‌شده میان آمریکا و ایران، تعداد گردشگران آمریکایی که علاقه‌مند به دیدن و کشف بخش‌های فروش خانه مختلف ایران هستند افزایش چشمگیری داشته است اما به دلیل هزینه بالای تورلیدر بسیاری از علاقه‌مندان قادر به این سفر نیستند.” ویدئو گرافیست فرانسوی درباره مردم ایران می‌گوید: “مردم ایران به طرز باورنکردنی مهمان‌نواز و خوشامدگو هستند و به توریست‌ها کمک می‌کنند.” وی ادامه می‌دهد: “ایرانی‌ها بسیار مهمان‌نواز هستند. آن‌ها برای اینکه مسیری را به یک توریست نشان بدهند حاضرند املاک در که راه خود را تغییر بدهند و با مهربانی پذیرای گردشگران خارجی  برای ماندن در منازلشان هستند.”

مارتین در مورد ویدئوی پخش‌شده در مورد ایران می‌گوید: “هرگاه مردم ایران فروش خانه در چیزی برخلاف واقعیت در مورد کشورشان در فضاهای مجازی می‌بینند، بلافاصله با تمام نیرو انرژی خود و با به اشتراک گذاشت آن خبر، تمامی ابهامات را برطرف می‌کنند”